„Frumoase, fierbinți și picante”…

IMG_2867

„Frumoase, fierbinți și picante”…, „Anal stars”…, „Grosse titten parade”… „Fetish parade”… sunt doar câteva titluri pe care le putem zări în vitrina chioșcului de ziare de la piață, o adevărată expoziție de sâni și  fese, spre desfătarea ochiului trecătorului. Spre „norocul” nostru, spre deosebire de „încuiații” de americani, suntem „open” și apreciem așa cum se cuvine anatomia fetelor de pe coperta revistelor cu caracter obscen. În SUA, părinți retrograzi au declanșat campanii de sensibilizare a opiniei publice în privința expunerii revistelor pornografice. Drept urmare, în 1967 şi 1985 preşedinţii Lyndon Johnson şi Ronald Reagan au înfiinţat comisii care să studieze efectele pornografiei asupra societăţii americane, concluzia fiind că e „periculoasă” şi „nedorită”. Argumentele psihologilor americani procenzurarea pornografiei au fost că expunerea minorilor la astfel de imagini duce la dezvoltarea unei sexualităţi precoce şi deviante la copii, care ulterior alterează definiţia vieţii normale de cuplu şi a relaţiilor sociale.

Începând cu 1986, mai multe state americane, dar şi comunităţi mici au adoptat legi locale care obligau comercianţii să bage revistele indecente în ţiplă neagră, sau să le expună pe rafturi speciale, care să permită să se vadă doar titlul publicaţiei, nu şi imaginile ofensatoare. În anumite state, cum e Alabama, e definită prin lege inclusiv înălţimea minimă a raftului pe care pot fi expuse aceste reviste (5,5 picioare, aproximativ 1,7 metri).

Cam rămași în urmă americanii ăștia… În prezent, în mare parte din statele americane, reacţia împotriva imaginilor cu tentă sexuală e atât de severă, încât nu doar imaginile în care se prezintă organe genitale sau acte sexuale sunt considerate obscene, ci şi fotografiile în care apar femei cu nurii dezgoliţi. De aceea, în Statele Unite, inclusiv revista de soft-sex Playboy este înţiplată acum în celofan negru.

Alți „îngrămădiți” sunt finlandezii, niște „prăpădiți” ignoranți în materie de sex. În această țară, instituţia specializată pe protecţia consumatorilor a elaborat un ghid cu recomandări în acest domeniu. Deşi nu are statut de lege, companiile/magazinele prin care se vând reviste cu caracter erotic şi pornografic respectă aceste indicaţii în scopul protejării minorilor, aşezând aceste materiale cât mai sus posibil – şi nu la nivelul vizual al copiilor.

Americanii, finlandezii, britanicii, francezii, germanii, japonezii și mulți alții sunt cu siguranță niște frustrați sexual, care nu știu să aprecieze „subtilitatea” unui titlu ca „Ele vor să se fută” și nu vor trăi niciodată extazul (ca să nu zic orgasmul) unui adolescent de-al nostru, care explorează universul sexual de la cea mai fragedă vârstă. Alături de alcool și tutun, sexul ne așază pe unul dintre primele locuri în lume. E de bine, nu-i așa?