„Nu este uşor să scrii sonete, dar este înălţător” spune poetul Florea Şt. Costache


Sâmbătă, 10 martie, la Casa de Cultură, venerabilul profesor Florea Şt. Costache a lansat un nou volum de sonete. „ECOURI PESTE TIMP” a apărut cu sprijinit Casei de Cultură şi al Primăriei din Râmnicu Sărat, la Editura Rafet.

Poetul Traian Gh. Cristea, cel ce prefaţează volumul, îl vede pe autor ca pe un „neobosit în ale scrisului, neobosit în ale povestitului, neobosit în ale gândirii profunde”. Cartea aceasta a izvorât dintr-o idee comună şi anume – «Dacă tot este să las ceva în urmă, tare-aş lăsa ce-am scris eu până acum». Se lucrează foarte greu cu un spirit ca domnul Florea Costache, te ia de nu te vezi. O dată să faci o greşeală şi a doua oară nu mai ai ce căuta în preajma sa. Am căzut de acord că este timpul să apară o asemenea antologie. Astfel a a apărut în condiţii modeste la ABC Design, cartea. Domnul profesor mi-a spus: «Eu mă grăbesc, trebuie să văd cartea asta neapărat». I-a plăcut, iar acum graţie domnului Constantin Marafet, scriitor şi editor de prestigiu, a apărut cartea. Eu zic să ne mândrim cu toţii; într-un timp în care se citeşte foarte puţin, se înţelege şi mai puţin, într-un timp în care totul se cumpără şi cultura e la periferie, cineva aici în oraşul Râmnicu Sărat reînvie o frumoasă tradiţie cărturărească. În opinia lui Traian Gh. Cristea, „trebuie citit acest volum pentru a vă da seama de profunzimea, sensibilitatea şi calitatea scriiturii lui Florea Costache. Mi-a zis că «Nu este uşor să scrii sonete, dar este înălţător. N-am să mă las decât atunci când voi pleca»”.
Printre iubitorii de literatură am remarcat pe Sorin Cîrjan (viceprimarul municipiului), Vasile Ghinea, Marian Ilie, Gheorghe Anghel, Lucreţia Dediulescu, Laurenţiu Selegian, Mihail Voicu, Dumitru Hangu, Horia Oprea.