ABBA, QUEEN, PINK FLOYD…

ABBA, Queen, Pink Floyd, Rolling Stones, Bee Gees, Bonnie Tyler, Supertramp, Neil Diamond şi alţii… Era muzica pe care-o ascultam în anii ’80 graţie unui văr, student la medicină, în relaţii cu studenţii arabi. Cei din urmă aveau valută şi implicit acces la „shop”, de unde puteau cumpăra „scule” de muzică, interzise românului obişnuit. O astfel de „sculă” mi-a adus vărul meu în 1982, un JVC fabricat în Japonia, pe care tatăl meu a dat opt mii de lei, o sumă destul de mare pentru acele vremuri. Dar, „jucăria” se auzea perfect, justificându-şi ultimul bănuţ. Odată cu radiocasetofonul, vărul mi-a dat casete cu muzică occidentală, imprimate la o calitate excepţională în… Siria! Azi, după 30 de ani, se aud la fel de bine ca la început. E muzică din anii ’70, muzica cu care practic am crescut şi pe care o re-ascult cu plăcere de fiecare dată.
Am scos bătrânul JVC din vitrina în care-l ţin de câţiva ani, am introdus o casetă, şi… muzica mi-a cuprins odaia… După 30 de ani, „scula” încă „merge”. Nu chiar ca la început, dar… exerciţiul e un bun prilej să ne aducem aminte de numele mari de altădată înşirate la început.