DE CE TREBUIE SĂ FIM CU TOŢII NIŞTE ADORMIŢI?…

Mai rar oameni ca domnul G.P. Scriitor, sociolog, autor de monografii, albume, broşuri, pliante, hărţi. Un om cu o extraordinară capacitate de muncă, pe care judeţul nostru are şansa să-l aibă. Iubitor al Râmnicului Sărat, nu precupeţeşte nici un efort când vine vorba de promovarea oraşului. De astfel de oameni avem nevoie. El este cel ce a dat Râmnicului un album monografic în urmă cu jumătate de deceniu şi tot el luptă acum pentru scoaterea din anonimat a oraşului şi a zonei înconjurătoare, prin editarea unor pliante. Cum spune un prieten (persoană importantă), „avem nevoie de el”. Am trecut cu vederea faptul că dl. sociolog a folosit imagini şi texte de-ale mele fără să-mi ceară acordul şi fără să indice sursa. Mi-am zis că nu trebuie să-i cer socoteală atâta timp cât o face pentru binele comunităţii. Între prieteni se acceptă mici nereguli.
Aflu însă că domnul G. P. mă face „legionar”. De ce? Pentru că mi-am permis să-i atrag atenţia că în ultimele broşuri şi pliante editate a „uitat” de Valea Râmnicului. De asemenea, am arătat – în ziarul „Sensul râmnicean” – unele greşeli pe care Domnia Sa le repetă în privinţa oraşului Râmnicu Sărat. Mă gândeam că dl G. P. va verifica informaţiile şi-mi va da dreptate. Mă gândeam…
Ce legătura are critica din ziar cu legionarismul? Poate articolul despre Iustin Pârvu să-l fi dus cu gândul la asta? Faptul că îndrăznesc să-mi exercit funcţia critică, gândind prin prisma unor principii aflate în contradicţie cu afacerile de zi cu zi ale societăţii, să-l fi supărat atât de tare pe distinsul domn încât să mă eticheteze drept „legionar”? Conservatorii radicali (astfel m-am declarat pe contul de „facebook”) sunt etichetaţi în România drept „păşunişti”, „legionari” sau fundamentalişti ortodocşi. Punctele lor de vedere sunt considerate „extremiste”, iar analizele critice drept „vetuste”. Nu li se iartă independenţa intelectuală, anticomunismul intransigent, ataşamentul ferm dar exigent la tradiţiile locale, încă vii. Ştiu că-s privit drept un rebel de cei din jur. Mai mult, ca un reacţionar, o voce izolată menită să tulbure liniştea aşternută peste un oraş adormit. Dar de ce trebuie să fim cu toţii nişte adormiţi?…